Na naszym szkoleniu napewno NIE nauczysz się:
- Robić zdjęć
- Obrabiać zdjęć
- Retuszować zdjęć
- Nie będziemy rozmawiali o puszkach, obiektywach, monitorach, lampach… itd 😉
Za to na naszym szkoleniu rozmawiamy tylko o pieniądzach 😉 Powiemy Ci:
- Jak zarabiać pieniądze w polskiej branży ślubnej
- Jak zwiększyć ilość pozyskanych wartościowych Klientów
- Jak zwiększyć przychody….
- Z resztą zapraszamy do zapoznania się z tematami naszego szkolenia poniżej
Mój biznes
- Wprowadzenie oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć definiujących Twój biznes
- Rynek oraz jego segmenty. Wartość rynku
- Klient oraz jego Digital Body Language
- Podróż zakupowa Klienta. Jak wyglądała kiedyś, a jak wygląda dzisiaj
- Miejsce zapadania decyzji zakupowych (tutaj dowiecie się dlaczego ilość fanów na facebooku nie przekłada się wysokość przychodów, powiemy Wam dlaczego nie wystawiamy się od 6 lat na targach ślubnych i co roku podnosimy ceny swoich usług oraz pozyskujemy coraz więcej Klientów)
- Lejek sprzedażowy
- Konwersja sprzedażowa
- Lead nurturing
- Realtime marketing
- Dowiecie się dlaczego klasyczny marketing w dzisiejszych czasach traci na skuteczności
- Aktywa – słowo które powinniście zapamiętać do końca życia. Najbogatsi ludzie na świecie właściwie nie pracują za pieniądze, ale tworzą aktywa
- Definicja oraz omówienie aktywów w biznesie foto (jeśli chcesz zarabiać więcej skupiaj się na rozwoju aktywów swojego biznesu, a nie na pieniądzach)
- Definicja najbardziej rentownego w polskiej branży ślubnej modelu biznesowego firmy (fotografia ślubna) w kontekście funkcjonowania w branży ślubnej (fotograf ślubny nie żyje tylko z robienia zdjęć)
- Analiza Waszych modeli biznesowych (jeśli takowe w ogóle posiadacie)
- Omówienie struktury przychodów fotografa ślubnego oraz lifestyle’owego
- Analiza zmiany modelu biznesowego oraz struktury przychodów w czasie życia Waszego biznesu
- Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku (nie cena decyduje przy wyborze fotografa)
- Zasady kontraktowania usług pozwalające Wam zachować dobry Cash Flow przez cały rok oraz uniknąć utraconych kontraktów
- Formalności związane z założeniem działalności gospodarczej
- Koszty założenia i prowadzenia biznesu
Marketing fotografa ślubnego i lifestyle’owego!
- Identyfikacja wizualna firmy, branding
- Definicja segmentów rynku ślubnego w Polsce
- Definicja Klienta docelowego w kontekście umiejscowienia go na mapie rynku
- Analiza konkurencji
- Niezbędne działania marketingowe i PR
- Sprzedaż produktów dobrej jakości – wpływ na markę firmy
- Korzyści z dobrego wizerunku firmy oraz silnej marki
- Działania podstawowe
- właściwie zbudowana pod względem funkcjonalnym oraz sprzedażowym Wasza strona www
- pozycjonowanie
- linki sponsorowane
- reklamy w Internecie
- targi ślubne
- co warto, a czego nie warto? Case Study „Jak łatwo dajecie się naciągać na 10 tyś w roku, jak łatwo można zrzucić Waszą stronę www z wysokiej pozycji w google…”
- Social Media – omówienie oraz analiza korzyści
- Social media. Z czego warto korzystać, a z czego nie?
- Powiemy Wam dokładnie z jakich social media my korzystamy i dlaczego właśnie z tych
- Opowiemy Wam dlaczego nie interesuje nas ilość fanów na faceboku
- Działania dodatkowe – akcje specjalne, konkursy, eventy, reklamy telewizyjne i w prasie ogólno tematycznej
- Współpraca z mediami oraz pozostałymi uczestnikami rynku ślubnego
- Sposoby dotarcia do Klientów
- Jak zdobyć Wartościowego Klienta?
- Jak zacząć budować i rozwijać swoje portfolio?
- Jak zbudować najlepszą dla Was ofertę cenową?
- Omówienie najczęściej popełnianych przez fotografów błędów przy budowaniu oferty
- Omówienie typów ofert w zależności do jakiego segmentu rynku są kierowane
- Omówienie ofert kierowanych do Wedding Plannerów
Narzędzia, czyli jak pracować efektywnie i efektownie!
- Omówienie narzędzi pozwalających efektywnie pracować w biurze, na spotkaniach wyjazdowych oraz w trakcie zlecenia
- Dlaczego my nie używamy laptopów?
- Jak zarządzać kilkudziesięcioma realizowanymi weselami. Omówienie narzędzi i sposobu pracy
- Jak zarządzać informacją? Co to jest CRM, Business Intelligence, Marketing Automotion i inne systemy informatyczne pozwalające skutecznie pozyskiwać Klientów oraz realizować projekty. Dlaczego bez tych systemów nie da się efektywnie pracować?
- Omówienie i prezentacja narzędzi informatycznych, którymi my pracujemy:
- CRM
- BUSINESS INTELLIGENCE
- MARKETING AUTOMATION
Wizerunek Fotografa Ślubnego
- Efekt pierwszego wrażenia
- Fotograf w trakcie spotkań z Klientem oraz w trakcie ślubu i wesela – jak się zaprezentować
- Wizerunek fotografa kreowany do rynku Wedding Plannerów
Współpraca fotografa ślubnego z Wedding Plannerem – wejście w zupełnie inną przestrzeń biznesową oraz finansową fotografa ślubnego
- Omówienie korzyści współpracy z Wedding Plannerem
- Zupełnie inna przestrzeń biznesowa
- Zupełnie inny, znacznie lepszy segment Klientów
- Klient bardzie wymagający, ale również bardziej wartościowy
- Rozwijanie znacznie lepszego portfolio
- Wyższe stawki za pracę fotografa
- Nawiązywanie relacji biznesowej z Wedding Plannerem
- Zapraszanie do współpracy
- Zasady współpracy z Wedding Plannerami
- Właściwe przygotowanie oferty dla Wedding Plannera
- Budowanie bazy danych partnerów biznesowych
- Weryfikacja i ocena partnerów
- Podpisywanie umów z Wedding Plannerem
- Rozliczenia z Wedding Plannerem
- Omówienie najczęstszych problemów z podwykonawcami
- Współpraca z Wedding Plannerem w dniu ślubu
Współpraca z Klientem
- Ankieta
- Oferta
- Kontakt mailowy (omówienie korzyści)
- Kontakt telefoniczny
- Przygotowanie materiałów do spotkania z Klientem
- Pierwsze spotkanie z Klientem
- Praca z Klientem na etapie ofertowania i negocjowania cen
- Umowa, wskazówki do przygotowania bezpiecznej dla fotografa umowy z Klientem
- Bieżąca obsługa Klienta
- Trudne sytuacje, rozmowy Fotograf – Klient
- Rozliczenia finansowe – zasady kontraktowania
- Przygotowywanie scenariusza dnia ślubu i wesela
- Rozliczenia z Klientem
- Współpraca z wymagającymi Klientami, Klientami VIP i ich rodzinami, oczekiwania Klienta wobec fotografa