Cieszę się bardzo, że czasami zaglądasz do naszej DecorAmor Academy 🙂 Jest mi niezmiernie miło, że interesuje Cię tematyka związana z tym zawodem. Dlatego dzisiaj zapraszam Cię do króciutkiej publikacji mówiącej o tym, od czego zależy sukces rynkowy Wedding Plannera. Opowiem Ci w nim dlaczego jednym się udaje, a innym nie.
Skąd pomysł na taki króciutki artykuł z mojej strony? Już odpowiadam. Otóż zauważyłam pewną tendencję, powtarzające się zjawisko wśród osób zaczynających swoją przygodę z pracą Konsultanta Ślubnego. Bardzo często osoby zaczynające pracę w tym zawodzie po roku czasu wypalają się, tracą siłę i motywację i niestety wycofują się, zamykają swoją działalność w tym zawodzie, znikają z rynku. Ze swoich obserwacji i dyskusji z osobami, które taki cykl przeszły zauważyłam, iż są dwie główne przyczyny takiego stanu rzeczy.
Po pierwsze, osoby te przed rozpoczęciem pracy w tym zawodzie do końca nie zdawały sobie sprawy jak wygląda praca Wedding Plannera oraz jakie są plusy i minusy tego zawodu. A są! Na ten temat możesz poczytać w mojej publikacji: „Czy wiesz jakie są Plusy i Minusy zawody Wedding Plannera? Sprawdź czy jest to praca dla Ciebie”.
Przede wszystkim kolejną sprawą, a zarazem najważniejszą jest to, że osoby te nie posiadają stosownej wiedzy biznesowej pozwalającej skutecznie działać na rynku. Nie ukrywajmy, to jest biznes jak każdy inny. Jeśli nie potrafisz pozyskać rentownego Klienta / kontraktu… nie dasz sobie rady, nie będziesz osiągać stosownych przychodów, a co za tym idzie oczywiście nie zarobisz oczekiwanych pieniędzy.
Zmiany technologiczne, które zaszły w ciągu ostatnich lat spowodowały, że diametralnie zmieniła się „podróż zakupowa” Klienta. Gdzie indziej i w innym czasie tej podróży zapadają u Klienta decyzje zakupowe. Nie dostosowując swoich procesów sprzedażowych do tych zmian, Wedding Planner w swoim biznesie, powoduje utratę przewagi konkurencyjnej na rynku. Kto pierwszy dostosuje się do tych zmian, ten wygrywa. Ci Konsultanci Ślubni, którzy do tych zmian nie potrafią się dostosować zaczynają konkurować wyłącznie ceną. A przy presji kosztowej, w dłuższej perspektywie sytuacja sprawia, że biznes przestaje być rentowny, a tym samym opłacalny. W tym momencie zaczyna się równia pochyła w dół. Niby przychody jakieś tam są, ale niestety wynik finansowy na koniec roku jest bardzo słaby. Najgorszą rzeczą jaką można wtedy zrobić, to trwanie przy „starym” dotychczasowym sposobie sprzedaży swoich usług. Pamiętajcie zmiany, nie zawsze oznaczają coś złego. Reklama w prasie branżowej, wyjazdy na targi, płatne linki sponsorowane… to najgorsze (gdyż najdroższe i mało rentowne) przy czym można trwać. Totalny spadek rentowności. My już od ponad 7 lat nie reklamujemy się w prasie, ani też nie jeździmy na Targi Ślubne, a jednak co roku podwyższamy ceny naszych usług i mamy coraz więcej Klientów.
Poniższa grafika diagnozuje ten problem
Jeśli chcielibyście jako Wedding Plannerzy zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku, musicie nauczyć się sprzedawać usługi zanim Klient skontaktuje się z Wami telefonicznie, bądź przyśle maila z zapytaniem lub też przyjdzie do Was do biura! My wiemy jak to robić i skutecznie działamy tym sposobem od kilku lat. Zanim Klient się z skontaktuje z nami, bądź inną konkurencyjną firmą, my już wiemy jaką usługą/ produktem jest zainteresowany. W sumie na temat potencjalnego Klienta na tym etapie wiemy już baaaardzo dużo. Takie informacje pozwalają nam przygotować dla potencjalnego Klienta spersonalizowaną ofertę i dostarczyć ją Klientowi, zanim on wyśle zapytanie ofertowe „w rynek” do naszej konkurencji. Dlatego jesteśmy pierwsi! Dlatego też wygrywamy!
Jako ciekawostkę powiem Wam, że my cały sezon ślubny sprzedajemy w 3 tygodnie!
Oczywiście, takiej wiedzy sprzedażowej nikt Wam nie przekaże, bo jej nie ma 🙂
Na polskim rynku możecie znaleźć kilka firm, które oferują szkolenia dla osób chcących wykonywać zawód Wedding Plannera. Jednak nie sztuką jest na swoich szkoleniach, jak to robi nasza konkurencja, przez kilka godzin opowiadać kursantom o układaniu sztućców czy zastawy na stołach weselnych, oglądać zaproszenia i papeterię ślubną, degustować pięknie ułożone na stołach ciasteczka i babeczki, menu weselne, oglądać filmiki ze zrealizowanych zleceń itp. Wszystko to fajnie wygląda, tylko to niczego ważnego i konkretnego Was nie nauczy, a z pewnością nie przyczyni się do rentownego pozyskiwania Klientów.
Oczywiście, na takim szkoleniu musicie nauczyć się kompleksowo organizować wesela i śluby. Jest to tak ważne, jak abecadło w elementarzu pierwszoklasisty. Ta wiedza to podstawa. My oczywiście również tę wiedzę Wam przekazujemy w czasie naszego wykładu oraz w skryptach ze szkolenia.
Ale wg mnie ważniejsza od tego, jest wiedza biznesowa pozwalająca Wam skutecznie i rentownie pozyskiwać Klientów na polskim rynku ślubnym. Musicie znać model biznesowy funkcjonowania na tym rynku i strumienie przychodów i kosztów. Bo niestety moi Drodzy, bez tej wiedzy po roku, bądź jeszcze wcześniej wypadniecie z rynku. A chyba nie o to Wam chodzi?
My na tematy biznesowe poświęcamy cały jeden dzień szkolenia! Aż 10 godzin! (Zapraszam Cię do zapoznania się z naszym programem szkolenia) Konkurencyjne firmy szkolące powiedzą Wam jedynie jak założyć działalność gospodarczą (żadna sztuka, załatwia się to w parę minut w 1 okienku w urzędzie). My natomiast na swoich szkoleniach dokładnie opowiadamy Wam jak wygląda model biznesowy pozwalający funkcjonować w tej branży. Na podstawie naszego ponad 8 letniego doświadczenia i ponad 200 kompleksowo zorganizowanych wesel opowiadamy Wam, jak ten model wyglądał kiedyś i jak zmieniał się w czasie. Mówimy również o tym, co byśmy zmienili w tym modelu, gdybyśmy mogli cofnąć czas. Na naszym szkoleniu każdy słuchacz otrzymuje gotowy plan działania, jaki należy wykonać krok po kroku, od momentu zakończenia szkolenia, aż do zbudowania bardzo dobrze funkcjonującego biznesu. A co dalej? Wszystko w Waszych rękach! Kwestia Waszego zaangażowania, chęci, ciężkiej pracy oraz pytanie: Czy chcecie coś zmienić w swoim życiu? Oraz kolejne pytanie: Czy macie odpowiednią motywację do działania? Jeśli tak to, wystarczy brać się do pracy!
W głównej mierze, niemalże cały dzień szkolenia na temat biznesu prowadzi Robert, który jest absolwentem elitarnych na świecie studiów zarządzania Executive MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu i Leeds University Business School, który prawie przez 10 lat pracował w korporacjach informatycznych jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży i na temat funkcjonowaniu biznesu oraz skutecznych narzędzi marketingu i sprzedaży wie baaaaaaardzo dużo 🙂
Z resztą, nie będę się więcej rozpisywała. Zachęcam Was do skorzystania z naszych najlepszych na rynku ślubnym szkoleń dla przyszłych Wedding Plannerów oraz Event Managerów.
Poniżej macie mały przykład skuteczności naszych szkoleń 😉
OPINIE INNYCH UCZESTNIKÓW NASZYCH SZKOLEŃ
Ufff… ale się rozpisałam 🙂 Mam nadzieję, że po lekturze tego tekstu, chociaż po części jesteście już w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy jest to praca dla mnie, czy może jednak nie?
A już niebawem zapraszam Was do kolejnej ciekawej publikacji w naszej DecorAmor Academy 🙂
Małgosia
PS.
Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie przemyciła małej reklamy 😉
Jeśli już wiesz, że zawód Konsultanta Ślubnego / Menedżera w obiekcie weselnym jest dla Ciebie, to zapraszam Cię na najlepsze w Polsce szkolenie Konsultant Ślubny / Event Manager, które organizuje nasza DecorAmor Academy.
15-16 PAŹDZIERNIKA 2016 (WEEKEND) – WARSZAWA
2 dni intensywnego szkolenia! 20 godzin!
TERAZ TYLKO 1990 PLN!!!
Przy zapisie 2 osób jednocześnie, otrzymacie aż 400 PLN rabatu łącznie.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY 🙂
ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ A WEŹMIESZ UDZIAŁ
W LOSOWANIU NOWEGO IPADA!
PROGRAM SZKOLENIA
ĆWICZENIA I MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TERMINY SZKOLEŃ I CENNIK
>>FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NA SZKOLENIE<<
Zapisz się na nasz Newsletter
* Jeśli interesuje Cię tematyka związana z pracą Wedding Plannera i Event Managera w obiekcie weselnym,
* Jeśli chcesz abyśmy informowali Cię o naszych najnowszych wpisach na naszym blogu,
Już teraz zapisz się na nasz darmowy Newsletter.